Vinterkonferensen 25-27 januari

Vinterkonferensen 25-27 januari 2019 – ”Människor och samhällen förvandlade av Jesus"

Jesus sade: Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar. Döp dem i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar tills tidens slut.” (Matteus 28)

PROGRAM

Fredag 25/1 i Hammarbykyrkan (Nathorstvägen 44, T-bana Skärmarbrink)

19.30 Startgudstjänst: ”Människor och samhällen förvandlade av Jesus!” – Kerstin Oderhem, Annahita Parsan, Duressa Mabesha Teka. Håkan Sandlund. Parastesh. Oromo Art and Worship. Förbön. Fikaservering.

Lördag 26/1 i Betlehemskyrkan (Luntmakargatan 82, T-bana Rådmansgatan)

9.30 Förmiddagskaffe

10.00 Internationell Gudstjänst: ”Guds ord är levande och verksamt!” – Carl-Erik Sahlberg. Gustav Hafström. Azita Saraii. Fetsum Natnael.

11.00 Seminarier:
1) Församlingstillväxt och väckelse - Annahita Parsan, Persiska kyrkan
2) Att mötas i hemmen - Daniel Stenmark, Missio Dei/St:a Clara
3) Att nå nyfikna - Ingrid Lundström, EFS/Alpha
4) Själavård vid kyrkkaffet - Lars-Göran Sundberg, Johannelunds teologiska högskola

12.00 Lunch på stan

13.30 Seminarier:
1) Sverige till Kristus – Hernan Clavijo, Ichtus
2) Att försvara tron - Martin Helgesson, Apologia
3) Idrottsmissionera Emmy Leander, KRIK

14.30 Fikaservering

15.00 Två olika alternativ

1: Evangelisation på stan – med församlingarnas evangelisationsteam.

2: Seminarium ”Evangelisation på hemmaplan”. (Mia Ström)

17.00 Ungdomssamling med Sofia Svensson m fl.

19.00 KVÄLLSMÖTE: ”JESUS BEFRIAR DIG!” – SEBASTIAN STAKSET. Christoffer Abrahamsson. Petter Alin med team. Förbön. Fikaservering.

Söndag 27/1 i St:a Clara Kyrka (Klara Östra Kyrkogata 7)

11.00 Festhögmässa för alla nationaliteter: ”Jesus skapar tro!” Söndagsskola för barnen. Mats Nyholm med många präster! Hammarbykören, BK-ensemblen. Håkan Sandlund, Maria Nordenback-Kress. Fikaservering. Söndagsskola.

14.00 Eftermiddagsgudstjänst i St:a Clara kyrka: ”Jesus skapar tro!” Klas Lindberg m.fl. Lovsångsteam.

INFO: Konferensen är gratis. Mat och boende ordnas på egen hand. Alla får vara med!

Frågor? Kontakta: Gustav Hafström, 073-8569436. gustav.hafstrom@hammarbykyrkan.nu

Publicerat den 22 januari