Välkommen Hans Lindholm

Hans Lindholm kommer under våren att då och då hjälpa till med prästuppgifter i Hammarbykyrkan medan vår ordinarie EFS-präst är tjänstledig för studier. Han gör sin första insats söndag den 13 mars då han först predikar vid söndagsmässan kl 11.00 och sedan ger oss bibelundervisning om Uppenbarelseboken kl 13.00.

Hans Lindholm, numera pensionär, har under många år varit distriktspräst i Lötenkyrkan, EFS samarbetskyrka i Uppsala. Han var tidigare ordförande i föreningen Bibeln idag (bibelnidag.org)  Han har skrivit en kommentar till Uppenbarelseboken, "Den som segrar" (Artos). Hans är van att tala om Bibeln i predikningar, föredrag och samtal.

Hans Lindholm kommer att medverka i Hammarbykyrkan någon gång varje månad under våren 2016.

Publicerat den 8 mars