Trefaldighet med konsert och gudstjänst

Kommande söndag är det trefaldighetsdagen. Temat är "Gud - Fader, Son och Ande". Vi får begrunda Guds treenighet - som en start på trefaldighetstiden som sedan fortsätter över hela sommaren och en stor del av hösten.

För söndagens 11-gudstjänst svarar en av kyrkans hemgrupper, "Fredagsgruppen". De har engagerat släktingar och vänner. Bengt Thurfjell kommer att predika. Bengt är son till Einar Thurfjell, som en gång i tiden var EFS missionsföreståndare och bl a var den som förrättade Hammarbykyrkans invigning 1969. Astrid Kågedal, Bengt Thurfjells svägerska, är gudstjänstledare och Sören Kågedal står för musiken. Vi får lyssna till sång av en av fredagsgruppens "barn", Martina Strand Nyhlin.

Martina kan du också lyssna till på lördag kl 18.00. Då blir det konsert-  med sång och musik av Wolfgang Amadeus Mozart. Medverkar gör Miguel Robaina (flygel), David Jansson (violin) och Martina Strand Nyhlin (sång).

Publicerat den 26 maj