Tidningen Dagen skriver om hur Hammarbykyrkan blickar framåt

Tidningen Dagen ägnar idag en stor del av utrymmet åt mycket initierade och välskrivna artiklar om oss i Hammarbykyrkan. Under huvudrubriken "Hammarbykyrkan blickar framåt" intervjuar man EFS-föreningens ordförande Göran Ahlforn och prästen Annahita Parsan om läget och om det stora ideella engagemang som blivit ett resultat av församlingens oväntade och i sig obegripliga uppsägning av samarbetsavtalet. I en sidorartikel intervjuas ärkebiskopen och andra om relationen Svenska kyrkan - EFS. Man listar också under rubriken "Detta har hänt" hela den sorgliga historien om hur Skarpnäcks församling överger en Stockholms bäst fungerande kyrkor. Slutligen intervjuas Kurt Sjöberg från Skarpnäcks församling om varför församlingen prioriterar annat än Hammarbykyrkan.

Fotot har vi lånat ur Dagens artikel. Det är taget av Daniel Wistrand, som också skrivit det utförliga reportaget

Publicerat den 30 augusti