Nya tider med nya medarbetare, nya telefonnummer och nya mejladresser

Från och med den 1 juli har samarbetsavtalet med Skarpnäcks församling upphört. Hammarbykyrkan är alltså inte längre en samarbetskyrka - men har även framgent karaktären av distriktskyrka i Skarpnäcks församling med gudstjänster ledda av en prästvigd präst och enligt Svenska kyrkans ordning.

Verksamheten i Hammarbykyrkan fortsätter med EFS-föreningen som ensam ansvarig. Med en fjärdedel av de tidigare ekonomiska resurserna men med ett ytterligare starkt ökat inslag av frivilliga insatser.  Nästan alla tidigare veckovisa aktiviteter kommer att kunna fortsätta den kommande hösten.

Anders Lennse och Anna Hallberg, som formellt varit anställda av Skarpnäcks församling, har fr o m 1 juli flyttats till andra uppgifter i församlingen. Kvar finns de EFS-anställda, dvs Annahita Parsan och Hanna Beckström (som är föräldraledig). Under hösten kommer också Marie Lee Gustafsson (kantor), Erika Hammarberg (ledare för Gospelkören) och Gustaf Ericson (ungdomsledare) att arbeta i kyrkan på deltid eller på timmar.

I och med att samarbetet upphör har vi också bytt telefonnummer och mejladresser för kyrkans olika anställda och andra ansvariga. Du hittar de nya adresserna under ingången "Kontakt" på hemsidan

Publicerat den 16 augusti