Missionsgalan 2018

• Ulf Perbo hälsade alla välkomna till årets gala

• Michael Jeff Johnsson var årets artist. Han ackomanjerade sig själv på kyrkans flygel.

• Michael och krucifixet

• EFS Missionssekreterare Erik Johansson var med på länk och berättade om EFS mission.

• Den svenska EFS-föreningens ordförande presenterade insamling nr 1, till det diakonala arbetet med nyanlända i Hammarbykyrkan.

• Michael Jeff Johnsson gjorde ett par sånger tillsammans med Hammarbykyrkans kör.

• Hammarbykyrkans kör leddes av kyrkans kantor, Håkan Sandlund.

• Paratesh Group med Mani vid pianot sjöng ett par sånger på farsi.

• Oromo Art & Worship Team medverkade även detta år med sånger på oromo. Oromo är en provins i det stora landet Etiopien.

• Michael hade i några sånger hjälp av Anna Hallberg på trummor.

I lördags hölls 2018 års missonsgala/insamlingsgala i Hammarbykyrkan, den femtonde galan i följd. Årets huvudartist var Michael Jeff Johnsson. Medverkade gjorde också Paratesh Group med sånger på persiska, Oromo Art & Worship Team med sånger på oromo och Hammarbykyrkans svenska kör, som medverkade i ett par av Michaels sånger.

Årets insamlingar gick till tre objekt:

* Hammarbykyrkans diakonala arbete bland nyanlända och då främst nyanlända muslimer.
* Kristna flyktingbarn i Irak
* Utsatta barn, mödravård mm i Etiopien

Insamlingarna under kvällen gav tillsammans med försäljning av lotter och försäljning av mat och fika ca 75.000 kr i intäkter.

Publicerat den 23 april