Mässa med Magnus Persson

På söndag 25/8 kl 11 kommer Magnus Persson till Hammarbykyrkan. Spännande!

En gång i månaden under hösten leder han en mässa och håller sedan en föreläsning efter kyrkfikat - "Från mässa till mission".Det är en föreläsning i fyra delar om mässan som ett mönster för vårt liv och vår mission.

Magnus skriver: "I mässan hittar vi rytmen som skänker ro, rötter och riktning för vår vardag och vårt uppdrag i efterföljelse av Kristus. Varför gör vi vad vi gör på söndagen och vad det har för koppling till vardagen? Vad är det som sker mellan samlingen och sändningen? Men kanske framförallt: vad är det som händer efter sändningen?"

Magnus Persson har arbetat med både fördjupning och förnyelse av gudstjänstlivet, där mässan blir det nav som driver hela församlingslivet och det centrum kring allt annat kretsar och hämtar sin kraft. Han brinner för att integrera söndagens gudstjänstliv med måndagens vardagsliv - hur tillbedjan leder till tjänst. Hur vi får bli bärare av Kristus och hans gåvor från gudstjänsten till gatan, från altaret till arbetet.

Fyra delar under hösten:

Söndagen den 25 augusti del 1