Mångkulturell fest avslutade kulturmånaden

• Anooscha och Elin sjunger lovsång

• Gott om grytor var det.

• Anooscha och Arsalan

• Tipstävlingens final

Lördag den 15 november avslutades Hammarbykyrkans kulturmånad med en mångkulturell fest i kyrkan. Mer än 150 personer deltog, varav ungefär hälften från den farsitalande gruppen. Först bjöds vi på sång och andakt inne i kyrksalen. Marie Sylvendahl och Oscar Franzén spelade tvåhändigt pianomusik av bl a Johannes Brahms. Anooscha Dehghani sjöng en persisk sång. Tillsammans med Elin Tegström ledde hon sedan lovsång. Anders Lennse höll en betraktelse.

Sedan flyttade vi alla över till Hammarbysalen för gemensam middag. Vi bjöds på goda grytor från Sverige, Iran, Etiopien och Indien och en superb iransk dessert. Mim och Mattias Öberg ledde lekar, Tennisorkestern sjöng och spelade liksom Arasalan Anari och Elin Tegström.

Drygt två år efter att den persiska gruppen kom till Hammarbykyrkan känner vi en stark kulturell gemenskap, något som verkligen markerades genom dagens fest.

Publicerat den 15 november