Kulturmånad i Hammarbykyrkan

I oktober - november hålls en "KULTURMÅNAD" i Hammarbykyrkan. Följande arrangemang finns att välja bland:

Onsdag 8 oktober kl 18.00
"Kriget mot kristna - där tron kostar mest".
Föredrag om förföljelse av kristna i världen av Jacob Rudolfsson. Efteråt Visning av filmdokumentären "Love Costs Everything".

Söndag 12 oktober kl 16.00
Konsert i kyrkan med tre musikaliska vänner.
Martina Strand Nyhlin (sopran), Miguel Robaina(piano) och David Jansson (violin). Inget inträde, frivillig kollekt.

Lördag 18 oktober kl 16.00
Unik konstutställning i kyrkan med Yon Sundbergs verk.
Yon var välkänd pastor i kyrkan 1970-1991 och dessutom konstnär och konstinspiratör för många.  Dropin med mingel.

Lördag 18 oktober kl 18.00
Konsert i kyrkan med Marie Lee Sylvendahl, Hammarbykyrkans ungdomar och kyrkokör. Inget inträde, frivillig kollekt.

Söndag 19 oktober ca 12.45
Carl-Olof Strand ger vid kyrkkaffet glimtar ur Yon Sundbergs gärning i Hammarbykyrkan.

Söndag 26 oktober kl 18.00
”En kväll i möte med Dan Anderssons dikter”.
Anders Sjöberg sjunger och reflekterar över Dan Anderssons texter om tro och liv.

Söndag 2 november kl 18.00
”Väckelsen, världen och vi – i P-O Enqvists litterära spegel”.                              Föredrag av Birger Thureson.

Söndag 9 november kl 11.00
Upplevelse av gospelkulturen i gudstjänsten. Vid kyrkkaffet talar Erica Rönnbäck under temat ”Vad är konst”?

Lördag 15 november kl 18.00
Kulturmånaden avslutas med en svensk- persisk fest
Buffé med traditionella rätter från olika kulturer, sång och musik.
Kostnad: 60 kr. Föranmälan. Varmt välkommen!

Publicerat den 21 september

Relaterad information