Kulturfest med mat och musik

• Ulf och Cecilia Perbo var även detta år festens toastmasters.

• Anoosha och hennes lilla musikgrupp - med persisk dans

• Vår persiska dansare

• Den svenska kyrkokören sjöng bl a Ted och Kenneth Gärdestads "För kärlekens skull". En av sångarna var med redan när kyrkokören medverkade vid Hammarbykyrkans invigning 1969.

• Mani och hans persiska sånggrupp sjöng bl a en persisk version av O store Gud.

• Manis sångare

• Oromogruppen sjunger Halleluja

• Oromo Art & Worship Group

• Oromosångerska

• Oromo Art & Worship Group

• Annhita läser ett bibelord på persiska

• Gustav avslutar

• Vår Faders slut på våra tre olika språk

Även denna höst blev det en kulturfest i Hammarbykyrkan, en fest då vi delar mat, musik och Guds ord mellan våra tre EFS-föreningar i Hammarbykyrkan. Först åt vi persiska mat och oromomat tillsammans. Därefter gick vi över i kyrksalen och lyssnade till musik med Anoosha och hennes elever, den svenska kyrkokören, Mani och hans persiska sånggrupp och inte minst Oromo Art & Worshop Group. Och en avslutande andakt med våra tre präster, Annahita, Duressa och Gustav. Därefter tillbaka till Hammarbysalen för avslutande efterrätter och kaffe. Vi tackar alla som ställde upp och lagade mat, serverade, sjöng och talade till oss.

Publicerat den 28 oktober