Julmarknad lördag den 1 december

Dags igen för julmarknad i Hammarbykyrkan.

En av kyrkans allra äldsta och viktigaste traditioner, viktig både därför att marknaden ger ett bra bidrag till Hammarbykyrkans verksamhet och för att den samlar alla - medlemmar och före detta medlemmar, personer från grannskapet och de nya svenskar som är med i kyrkans farsitalande och oromotalande grupper.

Julmarknaden börjar kl 11 med en kort andakt.

Sedan börjar försäljningen av bröd, hantverk, loppisantikviteter, blommor, julgodis mm. Det finns också lotterier, tombola och chokladhjul med möjligheter till både stora och små vinster.

Du kan naturligtvis också fika med hembakat bröd, tårtor, kakor och smörgåsar. Du kan äta pitepalt och olika sorters internationell/exotisk mat och du kan köpa varm korv med senap och ketchup.

Ca kl 15.00 är julmarknaden över och för arrangörerna återstår bara att återställa lokalerna i sådant skick att vi dagen efteråt kan fira en högtidlig gudstjänst på första advent.

Välkommen både till julmarknaden och till gudstjänstfirandet.

Publicerat den 20 november