Julen 2016 i Hammarbykyrkan

När detta skrivs är det söndag den 3:e advent och vi har fjorton dagar knappt kvar till jul. Julprogrammet i Hammarbykyrkan ser ut som följer:

Söndag den 18/11 är det julmusikgudstjänst och temat är "Herrens moder". Hammarbykyrkans kör under ledning av Håkan Sandlund framför julens musik. Vår tidigare präst i Hammarbykyrkan, Stig Axelsson gästar oss och predikar. Annahita Parsan leder gudstjänsten.

Julafton den 24/12 har vi inga aktiviteter i vår kyrka. I stället rekommenderar vi dig att besöka Skarpnäckskyrkan där det är Samling vid julkrubban kl 10.00 och Julnattsgudstjänst med musikprofil kl 23.00.

juldagen, söndagen den den 25/12, har vi mässa kl 11.00 i Hammarbykyrkan. Annahita Parsan predikar och leder gudstjänsten och Anita Strand står för musiken.

nyårsafton, den 31/12, är det Nyårsbön i Hammarbykyrkan med Annahita Parsan.

Nyårsdagen kl 16.00 är det gudstjänst i Skarpnäckskyrkan.

Publicerat den 11 december