Du är här:Start > Nyheter > Höstupptakt

Höstupptakt

Webbsidan har tyvärr varit lite dåligt uppdaterad den senaste månaden. Höststarten har därför passerat tämligen omärkt på www.hammarbykyrkan.nu. Men nu är vi alltså igång igen i full skala efter sommarens stiltje. Söndagen den 31 augusti var det upptaktsgudsjänst på temat "Medmänniskan". Hanna Beckström predikade inspirerat om några tillfällen då Jesus satte barmhärtigheten på sin spets, bl a genom berättelsen om den barmhärtige samariern, som var dagens predikotext. Kändes angeläget och uppfordrande i en tid då vi dagligen möter berörande flyktingöden i media.

Kommande söndag - den 6/9 - är temat "Enheten i Kristus". Då ansvarar Annahita Parsan för gudstjänsten. Lage Wedin, en gång i tiden Hammarbykyrkans förste anställda kantor, medverkar med sång och står också för orgelspelet till den unisona sången.

Publicerat den 1 september