Göran lämnar över efter 15 år

Den svenska EFS-föreningen i Hammarbykyrkan hade i lördags - den 12 mars - sitt årsmöte. Mötet var sannolikt det mest besökta årsmötet i föreningens historia och blev också det tidsmässigt längsta. Både verksamhetsberättelsen, verksamhetsplanen och budgeten blev föremål för tidvis ganska livliga diskussioner.

Vid årsmötet avgick Göran Ahlforn efter 15 år som EFS-föreningens ordförande. Göran avtackades av årsmötets ordförande, Lars Jakobsson. Lars lyfte fram det fantastiska arbete som Göran lagt ned på Hammarbykyrkan och Guds rikes tillväxt på Hammarbyhöjden och i Södra Stockholm.

Till ny ordförande valdes Camilla Öberg. Ytterligare fyra nya styrelsemedlemmar utsågs. Gun-Britt Nylund, Gladys Huancuo och Andreas Kindbom valdes in på 3 års medan Erica Rönnbäck valdes för ett år på ett fyllnadsmandat.

www.hammarbykyrkan.nu återkommer inom kort med en presentation av vår nya ordförande, Camilla Öberg, vanligtvis kallad Mim Öberg.

Publicerat den 13 mars