Du är här:Start > Nyheter > Dags igen!

Dags igen!

Nu närmar sig denna annorlunda sommar sitt slut och verksamheten i Hammarbykyrkan återgår till normala ordningar. Gudstjänster på farsi och oromo har hållits även under sommaren. Nu går också den svenskspråkiga verksamheten igång.

Det börjar söndag den 19 augusti kl 18.00 med en sommargudstjänst, som  Mats Backholm leder.

Helgen den 25-26 augusti hålls årets föreningshelg, som vanligt på Åkerögården och ca en månad tidigare än brukligt. I år är det liksom förra året bara den svensktalande föreningen som deltar. Medverkar gör föreningens anställda: Gustav Hafström, Mats Backholm och Håkan Sandlund. Mer information om föreningshelgen, hur du anmäler dig mm kommer inom kort.

Söndag den 26 augusti är det ingen gudstjänst i kyrkan pga av föreningshelgen.

Men söndag den 2 september kl 11.00 är det stor upptaktsgudstjänst för terminen, med Gustav Hafström, Hammarbykyrkans kör och Håkan Sandlund.

Välkommen till kyrkan igen!

Publicerat den 6 augusti