Du är här:Start > Nyheter > 95 år

95 år

Idag den 23 november fyllde EFS-föreningens äldsta medlem, Barbro Nilsson, 95 år. Hon firade sin födelsedag hemma i lägenheten på Bollmoravägen i Tyresö. Barbro kom till Stockholm på 50-talet och flyttade 1958 till Tyresö. Hon arbetade som sjuksköterska. Hennes man Gunnar avled 1982. Tre år senare sålde Barbro huset i Trollbäcken och flyttade till Tyresö centrum. De 95 åren till trots ser man henne fortfarande med rullatorn på egen hand på promenad i Tyresö centrum.

Barbro var med redan från Hammarbykyrkans start på 60-talet. När vi kom med i Hammarbykyrkan med våra barn i mitten av 1970-talet var Barbro söndagsskollärare. Söndagsskolan hade ibland sin våravslutning hemma hos Barbro och Gunnar i Trollbäcken. Barbro har under alla år varit en viktig person i kyrkan, inte minst som förebedjare och fortfarande ser vi henne då och då på en av bänkarna långt fram till höger i kyrksalen.

Vi önskar Barbro lycka till med de kommande åren och ser fram emot att om några år fira hennes hundraårsdag.

Carl-Olof och Anita Strand - som också är Tyresöbor och Hammarbyiter.

Publicerat den 23 november