Temakväll om mission bland muslimer

Onsdag den 28 september kl 19.00 hade vi en temakväll i Hammarbykyrkan. Ämnet var kristen mission bland muslimer.

Varför konverterar muslimer till kristendomen?
Vad händer i en muslims liv när muslimen konverterat till kristendom?

Vår präst i Hammarbykyrkan, Annahita Parsan, svarade på frågorna och berättade om vad som händer i den persiska EFS-förening som finns i Hammarbykyrkan. Föreningen har nu över 300 medlemmar och växer starkt. Det är inte fel att säga att det pågår en väckelse bland iranier/perser i Storstockholm.

Annahita inledde med ett föredrag. Efter föredraget blev det plats för vittnesbörd. Flera av de f d muslimerna berättade om sin väg till Jesus, om den kärlek det möter i den kristna gemenskapen, om den frihet från tvång som kristendomen ger och om hur mycket bättre kvinnans ställning blir som kristen.

Publicerat den 19 september