Sommaren i Hammarbykyrkan

Under sommaren går verksamheten ner på halvfart i Hammarbykyrkan. Från och med nu och fram till i mitten av augusti håller vi söndagsandakter kl 18.00 varannan söndag.

28 juni 18.00
Temat är "Att inte döma". Hanna Beckström ansvarar för gudstjänsten.

12 juli kl 18.00
Temat är "Efterföljelse". Sinnesrogruppen ansvarar för gudstjänsten.

26 juli kl 18.00
Har du kvar din barnatro? Kristina Laestander Roos. Musik: Ludvig Käll

9 augusti kl 18.00
Om sommaren den sköna! Musik och texter med Marie Lee Sylvendahl och Anders Lindmark.

Från och med den 16 augusti är det åter gudstjänst kl 11.00 varje söndag.

Torsdag den 30 juli
och torsdag den 27 augusti kl 17.30-18.15 är det sinnesrogudstjänster i kyrkan. En tid för reflektion, ljuständning, fritt delande och bön om sinnesro.

Varje fredag kl 18.00
under sommaren är det gudstjänst på farsi.

Den 30 juli till 2 augusti hålls en PERSISK KONFERENS i kyrkan. Konferensen tolkas till svenska. Inom ramen för gudstjänsten är det söndag den 2 augusti kl 11.00 gudstjänst med Annahita Parsan m fl.

Från och med den 16 augusti är det åter gudstjänst kl 11.00 varje söndag.

Vi tipsar också om sommarens program på Svalkan, som är Betlehemskyrkans sommargård intill Ulriksdals slott. Här kan du ta del av programmet för Svalkansommaren 2015: http://www.svalkan.com/.

Publicerat den 18 juni

Relaterad information