Julmarknaden - succé som vanligt

• Finloppsigeneralen

• Barnkören sjunger vid den inledande andakten

• Persiska bordet

• Konst till salu

• Vacker eftermiddag när julmarknaden var slut

Årets julmarknad hölls lördag den 26 november. Webbbredaktören har varit med på Hammarbykyrkans julmarknader i mer än 40 år, men aldrig tidgare har det varit så många besökare, så känns det i alla fall. Numera är en stor del av julmarknadens loppisinnehåll flyttad till en särskild "storloppis", som kommer att äga rum den 11 februari 2017.

I stället ligger fokus mer och mer på maten. I år kunde besökarna välja mellan persisk mat, indisk mat, afrikansk mat, pitepalt, varmkorv, smörgåsar och gofika. I Hammarbysalen snurrade ett bildspel om Hby-kyrkans verksamhet. Och som vanligt fanns det en mängd lotterier, begagagnade barnkläder, godis, blommor, hantverksprodukter och mycket annat.

Det preliminärt sammanräknade resultatet ligger på ca 94.000 kr. Det slutliga resultatet brukar bli några tusen kronor bättre. Kanske har vi i år nått upp till 100000 kr när allt är inräknat.

Publicerat den 26 november