Föreningsmöte söndag den 22 maj

Styrelsen inbjuder alla medlemmar i den svenska EFS-föreningen till ett föreningsmöte söndag den 22/5 ca 13.00, dvs efter gudstjänsten och kyrkfikat.

Så här säger vår nya föreningsordförande i ett "Nytt för styrelsen" som just skickats ut till medlemmarna:

Föreningsmötet är ett tillfälle för oss att stämma av vart vi är på väg och komma till tals med varandra. På föreningsmötet avser vi att ta upp följande punkter:

Prästrekryteringen – vi har i dagsläget en sökande till tjänsten som har erbjudits att komma på intervju. Ett par  till har visat intresse men inte formellt sökt. Be att Gud sänder oss rätt person.

Mål och vision –Vad är vår ambition, vart är vi på väg och på vilket sätt. Be för ledning och klarsynthet när det gäller riktning och prioriteringar.

Struktur –hur bygger vi gemensamma strukturer med farsitalande gruppen. Be för förståelse och smidigt fungerande samarbete.

Förslag på utvärderingsinstrument –för att regelbundet fånga upp synpunkter

Utskott och team –några grupper behöve förstärkning och möjligen modifieras.

Vi står inför en händelserik tid. Förutom arbete är jag övertygad om att det är bönen som för oss framåt. Den kan ge oss klarhet, klokskap och kraft att hitta och följa den väg som Herren har stakat ut.

Därför uppmanar jag er alla, var och en, att hela den här veckan, fram till
föreningsmötet på söndag, be för vår kyrka. Be för de anställda, be för
rekryteringen, be för styrelse och de beslut vi ska fatta, be för gemenskap och försoning där det behövs, be för enighet och fokus på Kristus.

Jesus är vägen, sanningen och livet!

Med vänliga hälsningar,

Styrelsen gm