Duressa från Oromogruppen predikar på söndag 19/6

På söndag - den 19/6 kl 11.00 - blir det en speciell gudstjänst i Hammarbykyrkan.

På 1860-talet (!) fick EFS en vision från Gud att skicka missionärer till oromofolket i Etiopien. Det blev början till det arbete som bedrivs än idag. Nu kommer oromofolket till oss! Prästen Duressa Mabesha Teka leder ett nytt arbete bland oromotalande i Stockholm som träffas i Hammarbykyrkan på lördagar. På söndag predikar han i gudstjänsten. Spännande!

Vid gudstjänsten medverkar också en grupp ungdomar från Oromogruppen med sång och musik. En av ungdomarna medverar på den här videon som finns på Youtube.

Gargaarsi Kee - en kristen sång från Oromo

Ulf Perbo leder gudstjänsten och Anita Strand spelar till psalmsången.

Bilden är från EFS årskonferens där Duressa  välkomnades som präst i Svenska Kyrkan. På bilden syns också Ulf Perbo och Stefan Holmström, EFS missionsföreståndare.

Publicerat den 16 juni