Barbro blev 100 år och tretton dagar

Den 23 november fyllde missionsföreningens då äldsta medlem, Barbro Nilsson, 100 år. 13 dagar senare, den 6 december, fick Barbro flytta hem till det himmelska hemmet.

Barbro var bördig från Älvsbytrakten i Norrbotten. Hon var medlem i EFS-föreningen i Hammarbykyrkan ända sedan kyrkan invigdes 1969. På 70-talet var hon bl a söndagsskollärare. Mer än hälften av hennes mycket långa liv bodde hon i Tyresö, de senaste åren på äldreboendet Björkbacken.

När hon den 23 november fyllde 100 är var ett tiotal Hammarbyare  med och firade henne - tillsammans med hennes dotter Eva och andra anhöriga. Bl a fick vi tillfälle att - som det nu visat sig - en sista gång sjunga några psalmer med henne. På bilden ligger Barbro i sin säng med norrbottensschalen på sig - medan vi Hammarbyare sjunger "Blott en dag". Det blev 13 dagar till - men .nu är hon hemma hos Gud.

Publicerat den 8 december